29 Aralık 2016 Perşembe

İnsan beyninin karar mekanizması...




Incognito diye bir kitap okumuştum; aldığımız kararların bir çoğunu aslında geçmişten edindiğimiz genetik kodların bizim yerimize aldığını iddia ediyordu bilimsel deneylere dayanarak. Kadın deneklerin farkında olmadan kendilerine gösterilen erkek deneklerden sadece göz bebeği büyümüş olanları hayvani bir içgüdüyle seçmesi gibi.. Kararları biz mi alıyoruz gerçekten? Ya da bu iddialar yanlış kararların ceremesine katlanamayan bir insanoğlunun suçu içgüdülere atması mı?

29 Aralık 2016 Saat 15:19 yılın sonuna doğru yaklaşıyoruz - yeni kararlar dönemine. Ve ben de koca evrende önemsiz bir birey olarak bir karar aldım. Ne olduğu sizi çok ilgilendirmiyor; ama bilin diye söylüyorum öyle büyümüş göz bebeği vs. değil konu. Aslolan bu kararı 'benim' verdiğim. 2016 dünya üzerinde birçok insanın iç karartıcı haberlerden daralıp kendi hayatı için birşeyler yapmaya karar verdiği bir yıl oldu. Bazıları sigarayı bırakmaya karar verdi, bazıları yogaya başlamaya, bazıları ayrılmaya, bazıları istifa etmeye, bazıları ülkeyi terketmeye, bazıları sınır tanımayan doktorlara katılmaya, bazıları mültecilere battaniye taşımaya, bazıları evlenmeye, bazıları boşanmaya, bazıları çocuk sahibi olmaya vs. vs. Neden-sonuç ilişkisinden ziyade kararlara odaklanmaya çalışalım. Kararlılık! Bu kararları neden hangi şartlar altında neyin etkisinde kalarak verdiğimiz değil, nihayetinde zamansal boyutta o noktada o kararı verdiniz! Hayatımız hakkında verdiğimiz kararları başka olgularla birleştirme zahmetine girmeyelim artık.. Incognito'da iddia edildiği gibi bilinç altımızın kontrolde olduğuna inanmıyorum. Etkisi vardır muhakkak! Hepimiz insanız ve beynimizin nasıl çalıştığını hala tam olarak açıklayamadığımız bir zaman dilimindeyiz. Fakat diyeceğim o ki:

2017'den dileğim, herkes verdiği kararın arkasında dursun!

Sıra dışı bir yeni yıl dileği gibi gelebilir ama benim 2017'den dileğim budur...

Bir de 2017'nin asal bir sayı olması sebebiyle 2016 gibi her bir şeye bölünebilen bir yıldan çok daha iyi geçeceğine inanıyorum...

Mutlu mesut yıllar!

Hil'alem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder